مکنده کوره چیست

حالت مطالعه

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با مکنده کوره و انواع آن ها آشنا کنیم، اگر میخواهید بدانید مکنده کوره چیست و چه کاربردی دارد تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مکنده کوره چیست
مکنده کوره چیست

مکنده کوره چیست

برای آن که بخواهیم مکنده کوره را مورد بررسی قرار دهیم ابتدا باید با یک مثال شروع کنیم، گاهی ممکن است کارخانه های صنعتی گازی را تولید کنند که انباشته شدن این گاز در هوا باعث بروز خطرات جبران نا پذیر مانند اتش سوزی و گاز گرفتگی شود، برای جلوگیری کردن از این اتفاق دستگاه هایی طراحی و ساخته شده اند که وظیفه ی مکش این گاز ها را بر عهده دارند، و از آنجا که این گاز ها معمولا سرعت کمی دارند امکان تخیله آن ها بدون وجود این دستگاه امکان پذیر نخواهد بودف وظیفه ی انتقال این نوع گاز ها بر عهده ی مکنده کوره می باشد.

مکنده کوره چه کاربردی دارد

حال که با مفهوم مکنده کوره آشنا شدیم زمان آن رسیده است که کاربرد مکنده کوره را با یکدیگر مورد بررسی قرار دهیم.

همانطور که بالا تر نیز گفته شد یکی از بارزترین کاربرد های مکنده کوره انتقال دادن گاز های سنگین می باشد، میتوان گفت مکنده کوره مانند یک جارو برقی بزرگ عمل میکند که در محیط‌های صنعتی مختلف برای جمع کردن گردوغبار، دوده، خاک‌اره، براده‌های ریز ناشی از تراش یا سمباده کاری و به طور کلی برای جمع‌آوری ریز گردها از فضای کارگاه استفاده می‌شود.

پی یکی دیگر از کاربرد های آن در مصارف صنعتی و کارگاه ها و کارخانه ها می باشد.

میتوان گفت برای جلوگیری از آلودگی‌ها و پخش شدن ذرات ریز موجود در هوا و گردوغبار و ضایعات ریز از وسیله‌ای به نام دستگاه مکنده کوره استفاده می‌کنند که در محیط‌های مختلف، بسته به میزان آلودگی و نوع آن از دستگاه مکنده صنعتی با موتور قوی‌تر که کیسه‌های بزرگ‌تری دارد، استفاده می‌شود.

فن دمنده چیست

حال ممکن است این سوال برای شما عزیزان پیش بی آید که فن دمنده چیست و تفاوت ان با فن مکنده چه می باشد؟فن دمنده نوعی فن می باشد که به عنوان سیستم گردش هوا مورد استفاده قرار میگیرد و وظیفه اصلی آن تهویه هوا و همچنین انتقال گرد و غبار از یک محیط به محیط دیگر می باشد.

اگر بخواهیم فنی فن دمنده و مکنده را با یکدیگر مقایسه کنیم باید این گونه بیان کرد که فن مکنده به انواع هواکش های جریان محوری، هواکش های سانتریفوژ و نیز هواکش های جریان مقابل گفته می شود. ولی فن دمنده شامل انواع دمنده های سانتریفوژ و دمنده های جایگزین قطبی می باشد.

طراحی و ساخت فن مکنده به شکلی است که در آن موتور و تیغه هایی وجود دارد که هر یک از آن ها وظیفه اداره کردن و هدایت جریان الکتریسیته به محیط اطراف را بر عهده دارند. فن دمنده دارای فن، پوشش بیرونی، ورودی و خروجی می باشد که میزان هوا را در یک محیط مشخص تولید می کند.

انواع فن مکنده و دمنده

حال که با فن کمنده و کاربرد آن و همچنین فن دمنده و تفاوت این دو با یکدیگر آشنا شدیم زمان آن رسیده است که انواع فن مکنده و دمنده را مورد ارزیابی قرار دهیم.

انواع فن مکنده و دمنده عبارت اند از:

  1. فن مکنده سانتریفیوژ
  2. فن آکسیال
  3. فن آکسیال دیواری
  4. فن یوتیلیتی
  5. پلاگ فن
  6. فن اگزاست مرغداری
  7. فن یوتیلیتی ایرفویل سریBAV
  8. فن یوتیلیتی فوروارد
  9. فن سانتریفیوژ فوروارد
  10. فن سانتریفیوژ فوروارد دبل
  11. فن دمنده
  12. پلاگ فن بکوارد
  13. فن اگزاست آشپزخانه صنعتی
  14. فن آکسیال دایرکت

در بخش های پایینی انواع این فن ها را با یکدیگر مورد بررشی قرار خواهیم داد.

انواع مکنده کوره
انواع مکنده کوره

انواع مکنده کوره

طبق گفته های بالا، مکنده کوره انواع متعددی دارد، با توجه به محیطی که میخواهید در آن از مکنده کوره استفاده نمایید و همچنین سایز مد نظرتان میتوانید نوع مکنده کوره خود را انتخاب کرده و از آن استفاده نمایید.

لازم به ذکر است دمنده کوره در انواع متعدد و برای مصارف مختلف مانند، استفاده برای تهویه هوای کارخانه، استفاده در محیط های کشاورزی، استفاده در کارگاه ها جهت مکش گرد و غبار و سمباده و… در بازار تولید و عرضه میگرد.

انواع مکنده کوره عبارت اند از:

مکنده کوره صنعتی

مکنده کوره سانریفیوژ

از جمله مزایای مکنده کوره که آن ها را از سایر مدلهای فن های سانتریفیوژ متمایز می کند ، انتقال سریع مواد و ذرات به صورت مکش و دهش در کمترین زمان و بیشترین ظرفیت است.

ساخت این نوع مکنده کوره فن سانتریفیوژ انتقال مواد با توجه به نوع کاربری و درخواست مصرف کننده از انواع مواد سخت و مقاوم مانند استیل st37-st52-ck45 با انتقال نیرو به صورت کوپل مستقیم، تسمه پولی یا فولی تسمه و در نهایت به طریق کوپلینگی انجام می شود.

فن مکنده سانتریفیوژ
فن مکنده سانتریفیوژ

فن مکنده سانتریفیوژ

فن مکنده سانتریفیوژ از جمله فن های مکنده محبوب و پر کاربرد می باشد، فن مکنده سانتریفیوژ به دلیل این که با ابعاد مختلف و قدرت های تنوع ساخته می شوند در اکثر مکان ها که احتیاج به هواکشی دارند مورد استفاده قرار می گیرند و در مصارف صنعتی نیز به کار گرفته می شوند.

انواع مختلف رستوران ها با مساحت های مختلف، فست فود ها، برگر ذغالی ها، کبابی ها، جگرکی ها مکان های مصرف این سیستم های تهویه هوا هستند اما همان طور که گفتیم انواع پر قدرت تر آنها در مکان هایی که احتیاج به قدرتی بیشتر است مانند صنایع شیمیایی ، نفت ، گاز ،پتروشیمی مورد توجه قرار می گیرند حتی امروزه بیشتر سوناها ، جکوزی ها ، استخرهاو… نیز برای تهویه هوا و کاهش دادن گرد و غبار از فن مکنده سانتریفیوژ استفاده می نمایند.

برای استعلام قیمت فن مکنده سانتریفیوژ با ما تماس بگیرید.09107733349

فن آکسیال
فن آکسیال

فن آکسیال

یکی دیگر از انواع فن مکنده می باشد که همواره جایگاه خود را در لیست پر طرفدار ترین فن ها حفظ کرده است، از این نوع فن مکنده میتوانید در مناطقی با مساحت های بزرگ استفاده نمایید. فن آکسیال در انواع متععدی مانند:

  • فن آکسیال پروانه ای یا ملخی
  • فن آکسیال جریان محوری
  • فن آکسیال پره محوری

در بازار تولید و عرضه می گردد. فن آکسیال از جمله فن های مکنده ای هستند که هم به عنوان مصرف خانگی و هم صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. فن آکسیال ظاهر و اندازه های مختلفی دارد اما میتوان گفت به طور کلی هوادهی آنها به صورت محوری است و هوایی هم که ایجاد می کنند حجم زیاد و فشار کمی را دارا می باشد.

برای استعلام قیمت فن آکسیال با ما تماس بگیرید.09107733349

فن آکسیال دیواری
فن آکسیال دیواری

فن آکسیال دیواری

فن آکسیال دیواری بیشترین استفاده را در خانه و ساختمان ها دارد، به طوری که امکان اتصال به دیوار داشته و در ابعاد مختلف تولید و طراحی شده است. معمولا هزینه فن آکسیال دیواری متناسب با کارکرد و توان آن متغیر بوده و از دیگر انواع فن آکسیال بالا تر می باشد. برای استعلام قیمت فن آکسیال دیواری با ما تماس بگیرید.09107733349

فن یوتیلیتی
فن یوتیلیتی

فن یوتیلیتی

از انجا که فن یوتیلیتی هم قابلیت استفاده به صورت مکنده و هم قابل اسفتده به صورت دمنده می بادش یکی از محبوب ترین ها در بخش فن ها می باشد، موارد استفاده این هواکش ها در ساختمان ها و برج های اداری و تجاری ،صنایع نفت و گاز ،بیمارستان ها،کارخانجات صنعتی،صنایع سیمان،برج خنک کن ها و … می باشد.

فن یوتیلیتی دارای راندمان بالایی بوده و بعلت تامین افت فشار استاتیک تا محدوده قابل توجه ای نسبت به هواکش های آکسیال برتری دارد.

پلاگ فن
پلاگ فن

پلاگ فن

پلاگ فن هایکی از فن های سانتریفیوژ صنعتی می باشند که بالاترین بازده را درصنعت داشته و به دلیل تطبیق پذیری در شرایط مختلف بیشترین استفاده را دارند.

پلاگ فن برای گردش هوا در مکان های تجاری و کاربردهای صنعتی شامل پرده هوا، بخاری هوا، پانل های سقفی، دیواری و کف، اجاق گاز، خشک کن، جمع کننده گرد و غبار، اواپراتور، فریزر، کوره، اجاق گاز، خانه های دود، بخاری های فضایی، غرفه های اسپری و سایر برنامه های درجه حرارت بالا مورد استفاده قرار میگیرد.

برای استعلام قیمت پلاگ فن با ما تماس بگیرید.09107733349

فن اگزاست مرغداری

فن اگزاست مرغداری در جهت تخلیه و گردش هوای محیط‌های گلخانه ای و مرغداری مورد استفاده قرار میگیرد.

اگزاست فن مرغداری در دو نوع کوپله مستقیم و کوپله با تسمه و فولی در بازار وجود دارد همچنین یک موتور سه فاز یا سفارشی تک فاز و پره هایی از جنس استیل تولید و عرضه میگردد.
از این مدل فن می‌توانید در محیط‌هایی مانند مرغداری ها و همچنین گلخانه ها و برای تهویه هوای آن‌ها مورد استفاده قرار دهید.
بر روی این دستگاه دمپر کرکره‌ای وجود دارد و هدف از نصب این دمپرها آن است که با شروع به کار و پایان کار فن‌ها این دمپرها به طور اتوماتیک باز و بسته می شوند. مزیت و فایدۀ این کار آن است که مسیر عبور جریان هوای گرم یا سرد، ریزگردها و یا حشرات بسته می‌شود.

برای استعلام قیمت فن اگزاست مرغداری با ما تماس بگیرید.09107733349

فن یوتیلیتی ایرفویل سریBAV
فن یوتیلیتی ایرفویل سریBAV

فن یوتیلیتی ایرفویل سریBAV

فن یوتیلیتی ایرفویل سریBAV دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • قطر پروانه های هر فن: ۱۲۷۰ میلی متر
  • جنس پروانه: استیل ضد زنگ
  • خم پروانه رو به داخل
  • دور موتور: ۱۴۰۰ دور در دقیقه
  • هوادهی خروجی: ۴۴۰۰۰ متر مکعب بر ساعت
  • میزان صدا و نویز: ۶۵ دسیبل(مناسب)
  • قدرت موتور: ۱۱۰ وات
  • ولتاژ: ۳۸۰ ولت
  • فن و هواکش گلخانه و مرغداری
  • سایز ۱۴۰ در ۱۴۰ سانتی متر
  • بدنه و هوزینگ گالوانیزه با ورق ۱.۲۵
  • پره شش تیغه استیل ضدزنگ
  • فولی ها، تسمه، تسمه سفت کن
  • موتور یک و نیم اسب بخار
  • قابلیت گردش ۱۴۰۰ دور در دقیقه
  • امکان جایگزینی با موتور تک فاز
  • مکانیزم باز کننده اتوماتیک دمپرها با زاویه ۹۰ درجه
  • کارکرد بدون لرزش و صدا دمپرها

برای استعلام قیمت فن یوتیلیتی ایرفویل سریBAV با ما تماس بگیرید.09107733349

فن یوتیلیتی فوروارد

فن یوتیلیتی فوروارد یکی دیگر از انواع فن سانتریفیوژ می باشد که کاربرد بسیار زیادی در صنایع دارد، از جمله ویژگی های فن یوتیلیتی فوروارد عبارت اند از:

  • قابل استفاده در هر نوع آب و هوا
  • مقاوم در برابر رطوبت و دمای بالا محیط
  • تامین افت فشار محیط و افت فشار ناشی از کانال کشی
  • راندمان بسیار بالاتر نسبت به فن آکسیال
  • دارای ظرفیت های هوادهی متنوع مناسب با هر نوع کاربرد

برای استعلام قیمت فن یوتیلیتی فوروارد با ما تماس بگیرید.09107733349

فن سانتریفیوژ فوروارد
فن سانتریفیوژ فوروارد

فن سانتریفیوژ فوروارد

فن سانتریفیوژ فوروارد نیز قابل استفاده در انواع اب و هوا از جمله مرطوب و بارانی می باشد، معمولا فن سانتریفیوژ فوروارد بیشترین خواهان را دارد چرا که با توجه به گفته های بالا دارای ظرفیت هوادهی متنوع متناسب با کاربرد خود را دارد.

فن سانتریفیوژ فوروارد در ابعاد و سایز های مختلف در بازار تولید میشوند و شما میتوانید متناسب با خواسته خود آن ها را براساس توان و اندازه ان ها خریداری نمایید.

برای استعلام قیمت فن سانتریفیوژ فوروارد با ما تماس بگیرید.09107733349

فن سانتریفیوژ فوروارد دبل
فن سانتریفیوژ فوروارد دبل

فن سانتریفیوژ فوروارد دبل

از جمله ویژگی های فن سانتریفیوژ فوروارد دبل عبارت اند از:

  • قدرت مکشی بسیار زیاد
  • عمر طولانی سانتریفیوژها
  • توان و بازدهی بالا
  • استحکام فوق العاده

با توجه به ویژگی های فن سانتریفیوژ فوروارد دبل که در بخش بالاتر گفته شد، میتوان گفت اولین انتخاب افراد بین فن های سانتریفیوژ، فن سانتریفیوژ فوروارد دبل خواهد بود.

برای استعلام قیمت فن سانتریفیوژ فوروارد دبل با ما تماس بگیرید.09107733349

فن دمنده
فن دمنده

فن دمنده

همانطور که گغته شد فن دمنده بخشی از سیستم گردش هوا بوده که وظیفه ی انتقال و جابجایی هوا و گرد و غبار را دارا می باشد، انواع فن دمنده عبارتند از فن های تاسیساتی، صنعتی، ایلکا، هواکش های خانگی، هواکش های صنعتی آکسیال و فن های صنعتی سانتریفیوژ که در بخش های بالا تر درر رابطه با هریک از این فن های دمنده به صورت جامع صحبت کرده ایم.

پلاگ فن بکوارد

پ پلاگ فن بکوارد تقریبا شبیه به اگزاست فن های یوتیلیتی می باشد، با این تفاوت که در پلاگ فن ها بجای حلزونی که پروانه درون آن قرار میگیرد باکس هایی از جنس گالوانیزه یا ورق فولاد با استراکچرهای آلومینیومی به همراه عایق صدا و دما در نظر گرفته شده است که این باکس علاوه بر محافظت از دستگاه تا حد زیادی میزان صدا وارتعاشات پلاگ فن را کاهش می دهد.

استفاده از پلاگ فن ها درمکانهای که حساسیت صدایی در آنها اهمیت دارد بسیار مناسب تر از اگزاست فن سانتریفیوژاست، ظرفیت هوادهی پلاگ فن ها مشابه اگزاست فن های سانتریفیوژ می باشد وتفاوتی در این مورد ندارند.

برای استعلام قیمت پلاگ فن بکوارد با ما تماس بگیرید.09107733349

فن اگزاست آشپزخانه صنعتی
فن اگزاست آشپزخانه صنعتی

فن اگزاست آشپزخانه صنعتی

فن اگزاست آشپزخانه صنعتی همانطور که از نام آن نیز پیداست یکی از مناسب ترین فن ها برای استفاده در رستوران ها و آشپزخانه های صنعتی و بزرگ می باشد.

انواع فن اگزاست آشپزخانه صنعتی عبارت اند از:

فن اگزاست آشپزخانه صنعتی اکسیال پره ملخی: این نوع اگزاست فن جریانهای گازی زیاد و با فشار پایین تولید میکند و نسبتا بازده پایینی دارد.
فن اگزاست آشپزخانه صنعتی تیوپ آکسیال: این نوع اگزاست فن فشار بالاتری نسبت به اگزاست فن پره ملخی تولید می کند و از آن بازدهی بیشتر دارد، خروجی جریان اگزاست فن غیر یکنواخت بوده و چرخش زیادی درآن دیده می شود.
فن اگزاست آشپزخانه صنعتی وین آکسیال: اگزاست فن وین اکسیال در واقع یک مدل از فنهای تیوب اکسیال است که توسط تیغه هایی درخروجی، جریان گاز را تقویت کرده و انرژی جنبشی جریان را به فشار ثابت تبدیل می کند همچنین در این مدل شکل جریان هوا یکنواخت میباشد.

برای استعلام قیمت فن اگزاست آشپزخانه صنعتی با ما تماس بگیرید.09107733349

فن آکسیال دایرکت
فن آکسیال دایرکت

فن آکسیال دایرکت

فن اکسال دایرکت قابل استفاده در محیط های با فشار استاتیکی کم می باشد، به همین رو افرادی که میخواهند در محیط هایی با فشار استاتیکی کم از هواکش و فن مکنده استفاده نمایند، فن آکسال دایرکت بهترین و مناسب ترین گزینه خواهد بود. از جمله دیگر مزایای فن اکسال دایرکت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جریان هوای مناسب
  • عدم نیاز به کانال کشی
  • قیمت ارزان و مناسب در مقایسه با سایر فن های آکسیال
  • مناسب جهت نصب بر روزی دیوار و سقف
  • مناسب جهت ایجاد جریان معکوس

قیمت مکنده کوره

قیمت مکنده کوره متناسب با نوع و همچنین ابعاد آن متغیر بوده و به صورت میانگین از 1,190,000 تومان تا 5,000,000 تومان می باشد.

کارگاه ریخته گری سامی از سال ۱۳۶۵ با تولید قطعات حرفه ای و با کیفیت برای شرکت های معتبر کار خود را شروع کرده است. و تا کنون با بیشتر شرکت های معتبر قطعه سازی و صنایع مختلف همکار بوده است.

برای استعلام قیمت مکنده کوره با ما تماس بگیرید.09107733349

سوالات متداول

قیمت مکنده کوره چقدر است؟

قیمت مکنده کوره متناسب با نوع و کاربرد آن متغیر بوده و معمولا از 1.200.000 تومان تا 5.000.000 تومان متغیر می باشد. برای استعلام قیمت مکنده کوره با ما تماس بگیرید. 091077733349

انواع مکنده کوره چیست؟

مکنده کوره انواع متعددی دارد، یکی از بارز ترین و محبوب ترین آن ها مکنده کوره آکسال می باشد، داخل مقاله انواع مکنده کوره را مورد بررسی قرار داده ایم.

کاربرد مکنده کوره چیست؟

از مکنده کوره برای گردش هوا و گرد و غبار استفاده میشود، داخل مقاله تمامی کاربرد های مکنده کوره را مورد ارزیابی قرار داده ایم.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک گذاری:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on telegram
مشاوره رایگان

برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *